Ofta ställda frågor
Här hittar du svar på de flesta av dina frågor.
Kontakta oss gärna om du fortfarande behöver hjälp.
Framky galleriväggar
Vi föreslår följande storlekar för standardgallerier: liten (120x80 cm), medium (150x100 cm), stor (250x150 cm). Du kan dock välja vilken storlek som helst genom att själv ange bredden och höjden på det tillgängliga utrymmet - systemet kommer då att föreslå en gallerilayout som matchar dessa mått.
Den maximala storleken på den komposition vi kan producera är 10x5 meter.
Galgar kan användas mot de flesta väggar, men de kräver en slät yta.
I vilka situationer kommer de inte att fungera?
Gammal puts - om du misstänker att putsen eller färgen håller på att lossna från väggen.
Strukturella väggar eller tegel - deras porositet kan vara för hög för att hängarna ska kunna hålla tillräckligt hårt.
I den här situationen är det bäst att välja ett köp med traditionell installation. Mallen som medföljer galleriet har hål där du måste borra för att hänga ramarna rakt och jämnt.
Det borde de inte göra. Om galgarna dras av ordentligt lämnar de inga märken på väggen.
Om du har gammal puts som kan vara svagare, var särskilt noga med att dra av hängarna mycket långsamt.
Hängarna kan lämna ett minimalt limmärke, endast synlig under ljuset. Torka bara av väggen i detta område med en våt trasa, indränkt i t.ex. alkoholhaltig vätska, för att avfetta ytan, eller använd en speciell svamp, för att torka bort smutsen från väggen.
Framky Galleries är en egenutvecklad lösning för att framkalla foton och rama in dem utan glas. Detta kräver att fotot fästs på en hård kartong, vilket vi gör i tillverkningsprocessen. Därför är det inte möjligt att köpa själva ramarna.
Vi är dock inte begränsade till fotoutskrifter. Du kan ladda upp ditt barns inskannade konstverk eller en konstnärlig affisch till ramen.
Vi använder 3 typer av papper, som du kan välja när du köper Gallery:
Standard Photographic Matt - djupa färger på perfekt matt 230 g/m2 premiumpapper.
Fine Art - 100% bomull och syrafritt (270 g/m2), varmare med slät textur. Överglänser traditionella papper i färgmättnad tack vare utmärkt absorption av bläck.
Hahnemühle Photo Rag Bright White - ett fint konstpapper med en vikt på 310 g/m2 och en förfinad textur.
- - foton utan marginal, som helt fyller ramarna,
- - foton med marginal (liten, medelstor, stor) + möjlighet att skriva ut en inskription på marginalen
- - foton med passepartout - detta är en kartongram som placeras i fotots ram och täcker dess kanter.
Beställningar
Du kan kontakta oss per telefon på +48 22 270 1091 eller skicka ett e-postmeddelande till hello@framky.com. Ange ditt ordernummer så kontrollerar vi om ordern fortfarande kan avbrytas. Därefter, inom 7 arbetsdagar, återbetalar vi pengarna med samma metod som du valde när du gjorde beställningen. Du kommer att meddelas via e-post när pengarna har återbetalats till ditt konto.
Kontakta oss per telefon på +48 22 270 1091 eller skicka ett e-postmeddelande till hello@framky.com. När vi har verifierat statusen för din beställning kommer vi att låsa upp möjligheten att redigera den.
Betalningsmetoder
IPolen: Snabb överföring online (Przelewy24). Med hjälp av Przelewy24-systemet väljer du din bank. I nästa steg loggar du in på internetbanken och bekräftar betalningen. Hela processen sker i en krypterad, säker SSL-anslutning, som säkerställer skyddet av webbplatser och sekretessen för data som överförs elektroniskt. Efter betalningen återvänder du till Framkys webbplats och får ett e-postmeddelande som bekräftar och betalar för din beställning, och ditt drömfotogalleri skickas för bearbetning, vilket du också kommer att informeras om i ett separat meddelande.
Frakt
Leverans inom hela Europeiska unionen är kostnadsfri.
Polen - vi erbjuder leverans med kurir InPost, DPD, UPS.
Övriga länder i Europeiska unionen - paket levereras med budfirman DPD, UPS.
Du kan hämta din beställning personligen på vårt huvudkontor på 29 Heliotropow Street i Warszawa. Om så är fallet, vänligen ring oss i förväg för att ordna en upphämtning.
När du får paketet bör du kontrollera det noga. Leta efter skador, veck eller tecken på att det har öppnats. Om du märker något misstänkt ska du öppna paketet i närvaro av kuriren. Om produkten i paketet har skadats ska kuriren göra en skaderapport på plats där du beskriver exakt hur och vad som har skadats i vårt paket.
Men om du upptäcker skadan efter att kuriren redan har åkt, bör du kontakta transportören för att upprätta en skaderapport. Detta bör ske inom 7 dagar efter det att försändelsen mottagits. När kuriren anländer bör mottagaren lämna försändelsen och dess emballage så att kuriren kan inspektera den.
Avkastning
- 1. Send an email to hello@framky.com with your order number and requesting a return. We will be pleased if you give us a reason.
- 2. Pack and secure the package, put the return form in it.
- 3. Skicka paketet till adressen för vårt huvudkontor:
Framky sp. z o.o.
29 Heliotropow Street
04-796 Warszawa
- 4. Du kommer att få ett e-postmeddelande när paketet når oss.
- 5. Inom 14 arbetsdagar kommer vi att behandla returen och skicka tillbaka pengarna till ditt konto. Du kommer att meddelas via e-post.
Klagomål
Framky är skyldig att leverera en produkt som är fri från defekter.
Om den sålda produkten är felaktig eller har fel, kan kunden genom att framföra klagomål begära att felet undanröjs, att produkten ersätts med en ny, att ett prisavdrag görs eller att avtalet frånträds (avtalet kan inte frånträdas om produktfelet är obetydligt).
I en situation där Framky Gallery har defekter som inte orsakas av skador på paketet av transportören, skicka oss ett meddelande till hello@framky.com och bifoga foton som visar defekterna. Vi kommer att försöka svara så snart som möjligt med ett förslag på hur vi kan lösa problemet.
Jag har redan Framky, vad kommer härnäst?
Hittade du inte svaret på din fråga?
Skriv till oss eller ring oss. Vi svarar dig gärna personligen!